Elite Hotel Academia · 18 Jun - 20 Jun · 2 Guests
Room 1
Adults
2
Children
0

Elite Hotel Academia

Suttungs Gränd 4, Uppsala, Uppsala
9.4 Excellent (94 reviews)

About this property

Check-in: 15:00
Check-out: 11:00
Treningsrom
Parkering
HC-vennlig
Gratis WiFi
Restaurant
Kjæledyrvennlig
Røykfrie rom

Description

Elite Hotel Academia ligger på det gamle postkontoret, rett ved siden av Uppsala reisesenter. Stockholm City er lett tilgjengelig med bil/tog på bare 45 minutter, og SL-transporten tar deg fra Uppsala til Arlanda på 18 minutter. Dette hotellet med 198 gjesterom er innredet med 2 enkeltsenger, en arbeidsplass og bad med dusj.  Planlegg tid for sosialt samvær både i den koselige gastropuben The Bishops Arms på gatenivå og i den spektakulære Miss Voon-restauranten med skybar i hotellets 11. 

  • 198 rom
  • Dobbelrom og familierom
  • Bad med dusj
  • Gratis WiFi
  • TV
  • safe
  • skrivebord
  • Hårføner
  • strykejern/strykebrett
  • toalettartikler
  • Sauna
  • Gym
  • Restaurant Bishops Arms & Miss Voon
  • Extra seng mot et gebyr på SEK 200 per natt
  • Husdyr er tillatt mot et gebyr. Vennligst oppgi i kommentarfeltet ved bestilling dersom dere ønsker et dyrevennlig rom, da disse finnes i begrenset antall
  • funksjonstilpassede rom er tilgjengelig
  • Parkering mot et gebyr
  • Røykfritt
  • 3 minutters gange til Uppsala sentralstasjon
  • 8 minutters gange til Stora Torget
  • 15 minutters gange til Uppsala universitet
  • 29 minutters kjøring til Arlanda lufthavn

Availability

Standard Twin med frokost

Sleeps 2

Stilrent twinrom med to separate senger – perfekt for et komfortabelt og fleksibelt opphold.

0
Total price for 2 Nights.
2262 NOK

Superior Twin med frokost

Sleeps 2

Lyst og stilrent twinrom med to separate senger – perfekt for et komfortabelt opphold.

0
Total price for 2 Nights.
2451 NOK

Superior dobbeltrom med frokost

Sleeps 2

Lyst og stilrent dobbeltrom med varme toner og messingdetaljer – perfekt for både avslapning og arbeid.

0
Total price for 2 Nights.
2451 NOK
Excellent 94 reviews
9.4

What guests said

Location
9.4
Facilities
9.2
Staff
9.6

See what they love

Michael

24 May 2026
10

Centralt läge, mycket bra frukost. Super trevlig personal. Till ett bra pris. Vad kan man mer begära.

Margit

17 December 2025
9.5

Supertrevlig personal och super sköna sängar

Robert

10 December 2025
10

Fräscha rum och badrum. Bra service. Bra läge. Mycket bra frukost. Parkering bör bokas i förväg.

Åsa

10 December 2025
10

Hotellet kunde först inte hitta vår bokning. Vi blev uppgraderade och så vänligt bemötta.

Explore the area

Please select one or more rooms you want to book

Thu 18 Jun - Sat 20 Jun (2 Nights)

You have selected a different number of rooms than what you searched for. Please change the number of rooms to add to basket, or redfine your search.

9.4 Excellent (94 reviews)

Categories

Location
9.4
Facilities
9.2
Staff
9.6

Customer Reviews

Michael

24 May 2026
10

Centralt läge, mycket bra frukost. Super trevlig personal. Till ett bra pris. Vad kan man mer begära.

Patrik

04 May 2026
10

Maria

19 January 2026
9.5

Margit

17 December 2025
9.5

Supertrevlig personal och super sköna sängar

Robert

10 December 2025
10

Fräscha rum och badrum. Bra service. Bra läge. Mycket bra frukost. Parkering bör bokas i förväg.

Åsa

10 December 2025
10

Hotellet kunde först inte hitta vår bokning. Vi blev uppgraderade och så vänligt bemötta.

AGNETA

03 December 2025
9.5

Trevligt hotell

Marianne

26 September 2025
9

Tyst rum, skön säng, möjlighet att välja temperatur på rummet och mycket god frukost👍

Chris

24 September 2025
10

Fint hotell, bra säng, fantastisk frukost. Men allra bäst var det fina bemötandet av all personal. Personligt, proffsigt och kände mig otroligt välkommen som gäst.

Mikael

17 September 2025
10

Riktigt bra från start till mål

Bo

15 September 2025
8.5

Börje

04 September 2025
9.5

Lars-Åke

03 September 2025
10

Perfekt läge vid resecentrum och massor ned sevärdheter.

Amanda

03 September 2025
10

Jättefint och fräscht hotell. Toppenbra frukost. Möjligt att checka in sent (natt). Låg precis vid centralstationen.

Birgitta

01 September 2025
9.5

Trevlig personal.

Anette

26 August 2025
10

När jag kom bjöd personalen på bubbel och choklad. Väldigt trevligt och festligt.

Rune

14 August 2025
9

Stefan

13 August 2025
9

Gunilla

04 August 2025
10

Fantastiskt bra och fint hotell. Nära till bussar och järnvägsstationen.Nära till sevärdheter.Lugnt och skönt vilket vi uppskattar. Frukosten innehöll allt vi önskade. Men hade hellre läst DN istället för SvD.

Mona

16 July 2025
8

Tuula

16 July 2025
10

Elisabeth

13 July 2025
9

Mycket bra hotell. Sköna sängar. Skönt på rummet. Kanon frukost. Allt var toppen tyckte vi

sirpa

09 July 2025
10

Så bra att kunna välja storlek på kudden.

Christel

03 July 2025
10

Mycket trevlig vistelse. Så gullig personal. Nöjd med allt!

Gudrun

21 June 2025
10

Jätte bra frukost

Henrik

21 June 2025
10

Smidigt vid in- och utcheckning, finns relax och gym på hotellet, tillgång till både miss Voons skybar och pub på bottenvåning så rikt utbud av mat & dryck på hotellet.

Eva

05 June 2025
10

Lugnt och skönt, lite trångt vid frukosten! Trevligt välkomnande!

Maria

05 June 2025
8.5

Tysta rum, rent och fräscht, god frukost.

Helena

04 May 2025
9

Lena

01 May 2025
10

Ulf

23 April 2025
8.5

Centralt och bra och bra frukost

EvA

22 April 2025
8

Anette

15 April 2025
10

Toppen hotell bra när man har hund med också🌸

Åse

05 April 2025
9.5

Supertrevlig personal, frukost i världsklass och hotellrummet okej bortsett från att jag inte tycker om heltäckningsmattor med några konstiga fläckar på. Toppenläge med närheten till stationen och kort promenad för att nå allt annat.

Christine

13 March 2025
10

Sune

07 March 2025
10

Ulf

26 February 2025
9.5

Ann

19 February 2025
9

Margareta

17 February 2025
10

Christer

13 February 2025
9.5

Mona

12 February 2025
8

Mycket bra hotell och prisvärt, god frukost och centralt läge vid stationen

Arja

06 February 2025
10

Mycket nöjda med vistelsen, två nätter. Vi hade bokat två rum. I rum nummer två övernattade tre vuxna personer och det fungerade mycket bra. Extrasäng med god komfort

Elin

03 January 2025
9.5

Erik

20 November 2024
10

Leif

16 October 2024
10

Utmärkt boende nära tåget med riklig frukost och bra service.

Yvonne

29 July 2024
8

Hotellets restaurang var stängd. (skybaren)

Christer

01 December 2023
10

Alltid trevlig personal som gör allt för att vi ska trivas.

Ingrid

28 November 2023
10

I rummet hittade vi en kapsyl och ngt annat skräp. Men annars helt ok.

Staffan

23 November 2023
8.5

Margareta

15 November 2023
10

Mycket trevligt bemötande i receptionen, matsalen och av lokalvårdaren vid rummet. Dock väldigt rörigt i frukostmatsalen, men bra frukost.

Mårten

13 October 2023
10

Centralt och bra hotell. God frukost.

Madelaine

27 September 2023
9.5

Sven-Erik

13 September 2023
8

Camilla

07 August 2023
10

Kjell-Arve

06 August 2023
10

Kan vanskelig bli bedre. Nesten nytt hotell og derfor moderne. Hadde de forventede fasiliteter og et serviceminded personale. Suveren beliggenhet. Parkeringshus bare et lite steinkast unna.

Lena

05 August 2023
10

Älskar detta hotell. Centralt läge men ändå "tysta" rum. Jättefin frukost med mycket att välja på, våffelmaskinen är väldigt uppskattad, likaså de stekta grönsakerna. Lätt att hitta lite billigare parkering i exempelvis industristaden. +++++

Eileen

15 July 2023
10

Eva

08 July 2023
10

Jättefint hotell med underbara rum. Kommer definitivt att bo på något Elite hotell igen.

Erica

06 July 2023
5

Karin

23 March 2023
7.5

Lennart

08 February 2023
10

Centralt läge. Bra frukost och bra sängar.

Mona

26 January 2023
8.5

Mycket bra läge, bra pris, parkeringsmöjlighet både inne och ute, god frukost

Karin

28 December 2022
8.5

Fräscht och lugnt, en varierad frukost med god service. Det enda negativa var att det var så kallt där frukosten serverades. Ylletröjan kom väl till pass… Hade gärna haft en filt om benen också!

Ingela

07 December 2022
10

Fint, lugnt och sköna sängar samt bra frukost.

Christer

01 December 2022
10

Alltid trevlig personal som vi uppskattar

Maria

30 November 2022
8.5

Toppen bra läge

Lisbeth

23 November 2022
10

Marie

16 November 2022
9.5

Fräscht hotell. Rent o snyggt. Mycket folk i frukosten på söndagen. Rörigt i matsalen då

Birgitta

02 November 2022
9.5

Rent och snyggt Trevlig personal God frukost Parkeringen var i dyraste laget

Leif

19 October 2022
9.5

Skön säng och tyst. Det är det viktigaste för mig. Bra frukost!

Ann-Marie

28 September 2022
9

Magnus

10 September 2022
9

Helena

07 September 2022
10

Mats

26 August 2022
9.5

Ewa Lena

25 August 2022
10

Mycket bra.

Jonas

17 August 2022
10

Väldigt fint hotell med rymliga rum, trevlig personal o en suverän frukost.

Eileen

05 August 2022
10

Christina

29 July 2022
10

Bra läge trevlig personal. Allt var bra

Christina

28 July 2022
8

.

Lena

27 July 2022
10

Vi stortrivdes på detta hotell. Läget är fantastiskt. Frukosten var suverän. Ett tips är att lämna bilen hemma och ta en Voi för 79kr/dag istället. Kommer garanterat att bo här nästa gång vi är i Uppsala.

Lena

23 July 2022
10

Vi är så nöjda med vårt besök på hotellet. Tysta och fina rum. Fräscht badrum ( lite komplicerad dusch, men man lär sig). Frukosten var helt fantastisk.

Annica

21 May 2022
9

Kylskåpet låter för mycket och väckte mig flera gånger på natten. Vi drog ur kontakten andra natten. Saknade en duschmössa i badrummet och iom att duschen var svår att förstå sig på så blev frisyren förstörd.

Eva-Britt

19 April 2022
9.5

Carina

03 April 2022
10

Birgitta

27 March 2022
9

Trevligt hotell rent o snyggt bra sängar God frukost Trevlig personal

Camilla

04 March 2022
8

Fräscht och modernt hotell med bra frukost. Bra läge i Uppsala!

Linda

24 February 2022
10

Zenobia

21 February 2022
8

Bra och god frukost!

Anna

30 January 2022
10

Monica

23 January 2022
8.5

Frukosten sämre än vad den brukar vara Har alltid varit bra men denna gång var brödet torrt och tråkigt Viktigt med gott bröd på morgonen!!

Gun-Britt

05 December 2021
10

Lena

20 November 2021
10

Det va helt perfekt.

Jeanette

15 November 2021
10

En härlig vistelse i Uppsala och vi kommer att boka här nästa gång vi är på besök i staden.

Lennart

17 October 2021
8.5